onsdag 10 april 2013

Kan man photoshoppa bort snö?

Är så trött på att bara ta vinter bilder, 
visserligen är det ljust och soligt oftast nu iallafall.
Men det är vitt vitt vitt!

Dagens långis på skogsväg.....

chihuahua springer



Kastade boll långt långt in i skogen om och om igen till Naomi.
Sista kastet före jag vände kom riktigt långt.

Vände som sagt om och gick åt andra hållet med Diva i släptåg och Naomi inne i skogen letandes boll.

Eftersom jag lever med lyxen att Naomi aldrig sticker så övervakar jag inte hennes återkomst direkt utan låter henne hållas i tron att bollen är svårhittad.....

Traskar på, Diva i kölvattnet....

Men vart tog Naomi vägen?
Vänder om och ser galen brun dobermann springande sitt fortaste fortaste åt ANDRA hållet, bort från mig.

Jäääävlar, ser bollen kvar på vägen och Naomi långt borta och förstår att hon fått upp jakten på vilt.


boll dobbis söt

Visslar, och underbara, gulliga, perfekta, älskade vovven tvär vänder om och springer lika fort till mig.


Inser då att hon helt enkelt kommit ut på vägen med bollen, sett att jag varit borta och satt efter mig åt det hållet hon TRODDE att jag fortsatt. 

Dessutom låg vinden åt det hållet, så det luktade säkert massor matte ditåt. 

Ingen viltjakt alls. 
Pussungen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar