torsdag 7 mars 2013

Skendräktig!

Inte matte, Naomi såklart. Och inte nu, utan för tre veckors sedan.

Naomi är en dobermanntik på strax över tre år, sedan i stort sett första löpet har hon varit skendräktig varje gång. 

Jag ger mindre mat, motionerar mer, oroar mig, och kollar tuttar som det kommer mjölk ur.

Sist Naomi nu var skendräktig så blev hon rejält låg. Så extremt låg så hon var lugnet själv- Vilket i dobermann termer är = FAIL! 
I och för sig är hon en lugn och balanserad tjej inomhus efter att blivit aktiverad normalt sett också, men inte helt ointresserad av allt.

Hon blev så lugn så jag till slut blev orolig att det inte var skendräktigheten som gjorde det utan att hon var sjuk på riktigt!

Så eftersom jag visste att det fanns medicin som stoppar skendräktigtheten så ringde jag min veterinär Kristin Knudsen och bad henne skriva ut galastop. Sagt och gjort, galastop kom på posten! 


Bra och lätta instruktioner inga konstigheter där.

Oväntat men superbra, man behöver inte ens gå till apoteket längre. 
Nästan 600 pix fattigare satte vi igång och gav det till Naomi.

1 ggn per dag, lite vätska som mättes upp i en liten medföljande spruta som droppades i maten.

Sex dagar senare kan jag bara konstatera att hon inte alls är sjuk, inte nån stans utan VÄLDIGT frisk!


Superfrisk dobermann, knasig men Jäääättefrisk


Skönt att hon är som vanligt igen, hade aldrig skaffat dobermann om jag inte gillar farten ;)

2 kommentarer:

  1. *Skrattar högt* Just så har vi det här också... Samma sorts medicin fick även vi och det var toppen. Vi kunde sluta torka mjölk och Bönan tyckte livet var aningen lite mer fantastiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det konstiga är att hon blev typ MER livlig än hon var före löpet. Antagligen uppladdad inre energi på nått vis :P

      Radera